picture-2600
picture-26002
picture-26004
picture-26005


SolarEdge

Krijgt u de melding dat er geen communicatie is? loop dan even de volgende stappen na:


-Branden er ledjes (lampjes) op uw omvormer?

     * Groene led

          > groene ledje brandt continu: Pv-systeem produceert energie

          > groene ledje knippert: AC-netwerk is aangesloten maar het PV-systeem produceert geen energie.

     * Blauwe led

          > blauwe led constant aan: Omvormer communiceert met het monitoring platform

     * Rode led

          > rode led constant aan: Systeemfout


Brandt of knippert er geen groen ledje? controleer dan even of de rode schakelaar van de omvormer op 'ingeschakeld' staat.

Ligt het niet aan de rode schakelaar, check dan ook of de werkschakelaar en de groep in de meterkast zijn ingeschakeld.

Er zijn ook situaties waarbij er een pv-verdeler is geplaatst bij de wasmachine aansluiting. Deze uiteraard ook even controleren.

Blijft de situatie onveranderd: mail ons.


Brandt het blauwe ledje niet maar het groene lampje brand of knippert wel?

is de omvormer bekabeld aangesloten op het netwerk of is er een wifi antenne aanwezig?

Ga na of er iets veranderd is in uw netwerk. vaak worden alle kabels losgehaald bij het plaatsen van een nieuw modem als u overstapt naar een andere internet provider.  Ook kan het zijn dat uw wifi netwerk (naam en/ofwachtwoord) is veranderd door de overstap naar een andere provider.

Voor het aanpassen van de wifi instellingen kunt u de 'My SolarEdge App' gebruiken. 

De volgende video laat de stappen zien die u moet nemen om de wifi instellingen aan te passen.

In enkele  gevallen is er geen wifi antenne geplaatst en ook geen directe kabel verbinding met uw internet modem of een router. 

Er is dan mogelijk een powerline adapter geplaatst. Hierbij zijn twee adapters geplaatst die via het stroomnet in uw huis kunnen communiceren.

één unit zit in de buurt van uw omvormer en de andere bij uw modem/router.

Indien niet alle lampjes op deze adapters branden moeten deze soms gereset of gekoppeld worden.

Probeer eerst even de adapters gedurende enkele minuten uit te schakelen door ze uit het stopcontact te halen. Lost het probleem zicht op als de adapters weer ingeschakeld zijn? Nee: dan moeten ze mogelijk gekoppeld worden. zie de video hieronder:


voor andere vragen over SolarEdge: https://www.solaredge.com/nl/support/thuis